onsdag 11 augusti 2010

Ett glatt gäng drar vidare


"Hej, mitt barnbarn har lånat en rosa virkbok med massa små figurer. Hon sa att jag fick ha den hela sommaren och undrade hur många jag skulle hinna göra. Jag har börjat lite, men är inte så förtjust i att virka utan vill hellre sy. Din mormor var här för ett tag sedan och virkade en elefant, hon sa också att du brukar virka figurer...."

Ungefär så lät ett samtal jag fick för fler veckor sen.. Som ni ser så har jag hunnit göra några i alla fall. Pingvinen, sköldpaddan och grisen känner ni nog igen. Gamla beprövade mönster. Hästen är dock ny, hittade ett bra mönster på Jannas amigumisar.. Det är också utifrån det mönstret som jag gjort giraffen. Denna ska jag dock försöka göra ett eget mönster på. Som i fall jag lyckas kommer publiceras här... Hur som lämnade detta gäng mig i dag och mitt skrivbord känns mycket tomt. Dessvärre har jag för mycket att stå i, läs nollnings förberedelser, så det blir inga nya djur eller annat projekt på ett tag nu. Dock ska det sys och tryckas flaggor till Committ (linjeföreningen) och min åverål ska färdigställas också... Så några mer bilder blir det kanske innan nollning brakar ut och mitt liv går i ide i två veckors tid....

Inga kommentarer: