onsdag 18 augusti 2010

Sittningsklänning

Som jag kanske sagt kretsar mycket i mitt liv just nu mot den stundande nollningen. Nollning innebär sittningen, trott eller ej, vi i Committ kan också ha fin sittningar (även om vi föredrar att klä ut oss). Just denna klänning är till black and white sittningen. Klä dig i svart eller vitt och för mig som är grafiker i accentfärgen rosa. Med tanke på att jag inte kunde hitta ett passande mönster till klänningen utan har ritat mönster utifrån de klänningar jag har sen tidigare måste jag ändå få vara nöjd med den. Lite synd är kanske att jag inte köpte "riktigt" tyg (med undantag för det rosa), det vita är någon slags fodertyg jag hade på lager. Vilket innebär att det glidit omkring en hel del och att jag dessutom har fyra lager tyg till överdelen och tre lager till kjolen. Jag började med klänning på söndagkväll och i morse blev den klar och om några veckor ska den få sig en helkväll!

Inga kommentarer: