onsdag 28 juli 2010

Virkad brickduk

Jag har fått spin på loppisar och på en hittade jag denna ursöta bricka! Sedan jag snubblade över och av en händelse fick ta över en brickduksvirkning så har jag blivit väldigt fäst vid gamla plåtbrickor med de håligheter som just denna har. Jag hittade också en, ännu duklös, rosa bricka på den här loppisen. Jag vill med ens ha dem, men min sambo tyckte inte alls att vi skulle ha dem. Men jag kunde ändå inte låta bli att köpa dem... Det finns ju fler att hem här i världen som de kan passa i, typ någon av mina vänners...
Lite roligt med den här presenten är att brickan kommer från loppis, likaså virknålen och mönstret och garnet är också köpt i andra hand, även fast att det var oanvänt... Till saken hör också att jag först gjorde en på tok för stor duk eftersom duken bubblade ihop sig och det inte var förrän efter strykningen jag fick veta den egentliga storleken av duken. Även denna duk är snäppet för stor, men som ni ser inte på långa vägar lika för stor som den första. Jag tänker inte virka duken ytterligare en gång och dessutom börjar det lila garnet ta slut..

Inga kommentarer: