söndag 21 mars 2010

Påskiga äggvärmare

Jag hittade ett mönster i en av mormors gamla allerstidningar som jag inte kunde motstå. Äggvärmare i form av höna/kyckling/tupp och hare. Av en händelse hittade jag även en som lagt upp mönstret, vilket återigen fick mig att undra vad upphovsrätten säger om hantverk och mönster. Men det tar vi en annan gång..
Jag ville göra en tredje äggvärmare också, men det kändes lite tråkigt att göra till av endera så gjorde en påskkärring istället. Hon är jag nästan mest nöjd med, kycklingen ser så ledsen och miserabel ut och ja, haren, den ser aningen stel ut...
För mer spännande påskpyssel tipsar jag om Garnstudions påskkalender och påskverkstad!

Glad påsk!

2 kommentarer:

vicky sa...

Vad kul och se dina! Dom blev jätte fina, gillar påskkärringen också! Du måste säga till om du gör några fler till påskbordet.

vicky sa...

Du nämnde nåt om upphovsrätten... Jag vet inte vad den säger men jag skulle väl tro att är man bara tydlig och får med all fakta så får man nog publicera det mesta på sin blogg. Det skulle vara en annan sak om jag lade upp mönstret och inte nämnde något om att jag hittat det i allersen. Eller vad tror du?