lördag 20 mars 2010

Virkade strumpor

Det kan kännas lite jobbigt när man snöat i sin på en teknik så att man knappt vill använda de andra. Det är precis vad som hänt mig då det gäller virkning kontra stickning. Allting talar för att strumpor gör sig bäst som stickade, men ändå skulle jag virka dem. När jag dessutom hittade ett mönster på virkade strumpor fanns det inget som hindrade mig längre.. Men nu, när de enbart ska sys ihop framme vid tårna och ett skaft ska till så blir jag hindrad. Det faktum att de är virkade gör dem aningen oflexibla och har inte samma "resårfunktion" som vanliga strumpor. Så när jag virkade skaft på ena så gick de inte längre att få på sig, det blev helt enkelt för litet vid hälen. Jag antar att jag helt enkelt får ge upp idén om ett par helt virkade strumpor och istället sätta mig ner och sticka skaft till dem.. Men man kanske kan virka en snygg kant på skaften sen... Sa jag att jag snöat in mig totalt på virkning?

Inga kommentarer: