söndag 11 april 2010

Spetsstrumpa

Nu är det ännu mera strumpor på gång! Jag beslutade mig för att ta en paus i allt virkande, vila upp fingrarna lite och låta huden växa tillbaka. Så nu blir det stickning ett tag framöver. Av en händelse så hittade jag lite ullgarn i min samling. Strumpor! Men jag vill inte göra någon vanliga strumpor, utan någon med spets eller annat tjusigt. Som alltid så är Garnstudion allt man behöver när man ska ha tag på ett mönster.
Jag har dock kämpat med dem i över en vecka nu och inte kommit mycket längre. Men om man slår ihop alla maskor jag har stickat hade jag nog haft åtminstone en strumpa till, nästa i alla fall. Jag har fått repa upp och repa upp flera gånger för att jag inte fått till omslagen. Lyckligtvis så har jag en duktig mamma som hjälpte mig identifiera vad jag gjorde för fel. Så till sist lyckades jag göra rätt och kunde komma vidare. Nu måste jag bara få till en kant, men det är ett senare problem!

Inga kommentarer: